מנחם צ’צ’יק
21/01/2014
|
הבירור האחרון
במאמר יתרו תשכ"ד ד"ה וידבר אלוקים את כל הדברים האלה לאמור (מיוסד על קונטרס להבין לקיחת אנשי חיל שנאמר ע"י כ"ק אדמו"ר האמצעי בשנת תקפ"ח) מבאר שבני ישראל שאין עומדים בנסיונות וממירים דתם בין האומות משום שלעתיד לבוא יתבררו ויתלבנו וירשיעו הרשעים ואלה מהערב רב יתבררו וישאר כסף נקי בלא פסולת, וא"כ מהו הענין שכ"ק הרבי שלח שלוחים לטרוח ולהחזיר את אלו שלא עמדו בנסיונות?
|
שמואל י
21/01/2014
|
כי לכל העם בשגגה
הרבי במאמר שם עמ’ קיט בד"ה אמנם כותב להדיא לגבי אותם שיצאו מגדר כלל ישראל וז"ל אך ענין זה הוא רק באופן היוצא מן הכלל עכ"ל , והרי זה ע"ד מש"כ התניא בפי"ח דאפי’ קל שבקלים ופושעי ישראל מוסרים נפשם על קדה"ש על הרוב ע"ש ומבואר דאיכא מיעוטא דמשתמדים רח"ל. אך כ"ז הוא מיעוטא דמיעוטא, וכלל ישראל הם בגדר ועמך כולם צדיקים, ולכל העם בשגגה,ולכך שלח הרבי שלוחים בכל קצוי תבל לעלות ולהאיר את הנה"א בכלל ישראל עד שתהא שלהבת עולה מאליה.
|
שמואל אלבום
22/01/2014
|
בהדי כבשי דרחמנא למה לך
בנוסף על מה שכתב המגיב הקודם, פשיטא שהמבואר במאמר אין זה הוראה עבורנו שלא להתעסק בקירוב אחינו בנ"י, ובפרט שרובם ככולם הם תינוקות שנשבו, ואין זה מצד רוע בחירתם ח"ו, והגע עצמך (כפי שהרבי תמיד נהג לומר לאלה שעוררו בשעתו על פעולות ה’קירוב’): אם הי’ בנו יוצא ר"ל לתרבות רעה (שזה כבר מצד רוע בחירתו!) האם גם אז הי’ אומר שזה ראיה שאינו שייך לכלל ישראל, או שהי’ עושה כל מה שביכלתו (והרבה יותר מכך) להעמידו בקרן אורה? ועל אחת כמה וכמה בתינוקות שנשבו!
והמבואר במאמר הוא רק שאחרי שאנו עשינו כל מה דאפשר, ובכ"ז נמצא (והוא מיעוטא דמיעוטא כנ"ל בתגובה הקודמת) עניין שלא הצלחנו לפעול, אזי גם זה הוא בהשגחה עליונה וכמבואר במאמר.
ובוודאי אין כל וויכוח בזה, והלכה פסוקה היא דכל ישראל ערבים זה לזה, וכידוע שגם אלו שהי’ להם הדבר קשה בתחילה (חוגי המתנגדים כו’) הנה היום הם יוצאים בראש בכל ענייני הקירוב בעוז ותעצומות.
(לשלימות העניין, עיין גם בהמכתבים שבתחילת ’קונטרס ומעיין’ שם מבואר מי יש לקרב, ומי יש לדחותו בשתי ידיים, ואכמ"ל).
ויה"ר שנזכה לראות כיצד עומד מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, ועד שילחום מלחמות ה’ וינצח, ויבנה מקדש במקומו ויקבץ נדחי ישראל, תיכף ומיד ממש.
|
מערכת האתר
25/01/2014
|
לא ידח ממנו נידח
לפלא על השאלה, שהרי במאמר לא נאמר כלל שלאותם רשעים לא יהיה תיקון, ופשיטא דלעת קץ גם להם יהיה תיקון, שהרי "לא ידח ממנו נידח" (עפ"י שמואל ב יד, יד, וראה שו"ע רבינו הלכות ת"ת ד, ג, ותניא פל"ט - ובאריכות גדולה באג"ק ח"א פה), והמבואר במאמר הוא רק שיתברר ויתלבן שהוא רשע גמור בלי תערובת טוב, אך היות שהוא מישראל, בוודאי - שאחרי שלב הבירור הנ"ל - יתוקן גם הוא, ולכן הרבי שולח שלוחים לתקן את כולם, שכעת אנו כבר לאחר הבירור (הנעשה בזמן הגלות), ועכשיו שאנו בדור הגאולה - אזי אנו פועלים את התיקון, לתקן עולם במלכות ש-די.
בשם הרה"ח ר’ דוד שי’ אופן - משפיע בביתר עילית
|
מערכת האתר
25/01/2014
|
לתועלת הרבים
היות שהאג"ק (חלק א תשובה פה) שהוזכרה בתגובה הקודמת הינה יסודית ביותר במשנת הרבי (ואף הובאה בעבר בפורום זה) - אנו מביאים כאן לינק ישיר אליה: לחץ כאן
לחץ כאן
|