ברוך
01/01/2014
|
נפש של אומות העולם
הרי אומות העולם נפשותיהם מג’ קליפות הטמאות, לעומת זאת יש חסידי אומות העולם שהם מקליפת נוגה.
האם זה דבר שבתולדה או שגוי בבחירתו עובר מג"ק הטמאות לקליפת נוגה כשמחליט לקיים ז’ מצוות בני נוח ?
ואם יש מקום שמדובר בזה יותר בפרטיות ?
תודה
|
המערכת
02/01/2014
|
נפשות האומות
לברוך המבורך
לכאורה נראה לומר בפשטות, כי כמו שכשגוי מתגייר אזי הוא מקבל ע"י בחירתו נפש אלוקית כישראל ממש, אזי בדיוק אותו הדבר כשגוי בוחר בבחירתו הטובה להיות מחסידי אומות העולם ולקיים ז’ מצוות בני נח "מפני שצוה בהן הקב’’ה בתורה והודיענו על ידי משה רבינו שבני נח מקודם נצטוו בהן" (כלשון הרמב"ם סוף פרק ח מהלכות מלכים) אזי הוא נקרא "גר תושב" (רמב"ם שם), והוא מקבל נפש מקליפת נוגה. ופשוט.
שמואל אלבום - בשם הרב מנחם דב דוברוסקין
|
שמואל י
03/01/2014
|
עדיין צריך לברר
הרבי מביא בכמה מקומות (עיין לקו"ש חי"ח שיחה ד, והתוועדויות תשמ"ח ח"ג עמ’ 100 ועוד) שהגר המתגייר עוד בהיותו גוי יש לו ניצוץ של נשמה קדושה.וממילא יש מקום לברר האם גוי המקבל ע"ע ז’ מצות ב"נ כדבעי, יש לו גם איזה הכנה נפשית לכך או לא, ואולי זו היתה כוונתו של ברוך היקר בשאלתו.
|
שמואל אלבום
05/01/2014
|
גילוי מלתא
נראה לומר (אף שלע"ע לא מצאתי בכתובים מדברים בזה) כי גם גוי המקבל עליו להיות גר תושב אזי ’גילוי מלתא’ יש כאן שמלכתחילה היה לו הכנה נפשית לכך, והסברא בזה הוא כמו שכתבתי לעיל, שמסתבר שמה שאנו אומרים בגר רגיל לגבי קבלת הנפש האלוקית, נאמר כן ב’גר תושב’ לגבי קבלת נפש מנוגה.
ואשמח אם א’ הגולשים ימצא לי מקורות בזה לכאן או לכאן.
|
שמואל י
05/01/2014
|
יש חילוק
בענין גר תושב הנ"ל,
בסברא יש מקום לחלק דדוקא כאשר גוי מתגייר אומרים שהיתה לו נפש קדושה בהעלם,דאל"כ לא היה יכול לעבור מרשות הקליפות לרשות הקדושה, אך גוי המקבל עליו ז’ מצות בני נח ונשאר ברשות הקליפות, אלא שמתעלה מגק"ט לק"נ ,יתכן שלזה אין צורך בשום הכנה נפשית מוקדמת וצ"ב.
|
שמואל אלבום
05/01/2014
|
דרוש מקור
אדרבה, בסברא נראה (עכ"פ לענ"ד) להשוות בין ב’ הגרים וכדכתיבנא, אלא שעדיף היה למצוא מקורות בזה, וכנ"ל.
|
משה וויס
27/01/2014
|
מדברי הזוהר משמע שיש בחירה
- וז"ל הזוהר חדש - מדרש רות: וְעַל דָּא, כָּל גּוֹי שֶׁיַּעֲשֶׂה תְּשׁוּבָה,
וְיִתְפְּרַשׁ מֵעֲבוֹדָה זָרָה וּמֵעֲבֵירָה, יֵעוֹל הַקָּדוֹש בָּרוּךְ הוּא בֵּיהּ
רוּחַ קַדִּישָׁא וְנַפְשָׁא קַדִּישָׁא. וְעַל דָּא יֵשׁ לוֹ חֵלֶק לעוֹלָם הַבָּא.
וְלֹא עִם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶלָּא חֵלֶק בִּפְנֵי עַצְמוֹ
- אלא שיש לחקור עד כמה ניתן לגוי בחירה לעשות תשובה, והאם זה תלוי אם יש לו ניצוץ של קדושה לפני כן
|
שמואל אלבום
27/01/2014
|
לא הבנתי הספק והחקירה בזה
דבריך לא הובנו כ"כ, דלכאורה זה פשוט שלגוי יש בחירה לגבי אותם העניינים שעליהם נצטווה (ז’ מצוות בני נח), דהרי מפורש ברמב"ם (פרק ח ופרק ט מהלכות מלכים) שיש לו שכר ועונש על מצוות אלו, ואם לא היתה לו בחירה חפשית בזה היכי שייך לחייבו ע"ז או ליתן לו שכר? ועל זה לא הי’ ספק כלל, ואולי כוונתך שיש לחקור אם אחרי שעובר עבירה אם יש לו בחירה לעשות תשובה ע"ז, אך גם זה משמע מדברי הרמב"ם שלמדנו היום (לפי מסלול ג’ פרקים) - פרק וא"ו מהלכות תשובה - שאם הקב"ה אינו מעניש באופן מיוחד את הגוי ונוטל ממנו את הבחירה, אזי הבחירה בידו אם לעשות תשובה (ראה באריכות בהלכה ג)?
את הגוי ונוטל ממנו את הבחירה, אזי הבחירה בידו אם לעשות תשובה (ראה באריכות בהלכה ג)?
|