ירון
01/05/2019
|
מידת הנצח
שלום וברכה לחכמים הנכבדים,
שאלה לגבי מאמר של הרבי, אחרון של פסח תשכ"ה - ונחה עליו רוח הוי’ שפורסם בדבר מלכות של שבוע שעבר פרשת אחרי מות.
באות ג’ כתוב "והנה הטעם על זה שההעלם וההסתר דהגלות (כולל גם העלם וההסתר דדרא דעקבתא דמשיחא) הוא רק על כחות הפנימיים דהנשמה ולא על מדת הנצח", השאלה היא - אני מבין שכוונתו הינה שמידת הנצח אינה נחשבת פנימית כחב"ד חג"ת, ואם כך אז על כל הנה"י לא אמור להיות הסתר ולא רק על הנצח מהסיבה ששרשו הוא דווקא מפנימיות הכתר. כלומר מדוע מידת ההוד/יסוד/מלכות למרות שהן חיצוניות יותר הן אינן בהעלם כי לכאורה ההעלם הוא"רק על כחות הפנימיים" דהיינו חב"ד חג"ת.
|
שי
02/05/2019
|
נצח
לירון היקר שלום וברכה:
בפשטות, אכן הוד/יסוד/מלכות הם בהעלם, אף שאינם כוחות פנימיים. רק הנצח נשאר גלוי, מסיבה מיוחדת ויוצאת מן הכלל - בגלל שורשו הנעלה בפנימיות הכתר, כמבואר שם בהרחבה.
בברכה
|
ירון
02/05/2019
|
זה מובן
שי היקר, שלום וברכה.
אם בפשטות הוד/יסוד/מלכות בהעלם, מדוע כתוב "רק על כחות הפנימיים", הרי היה יותר נכון לכתוב: על כל כחות הנשמה (לא רק הפנימיים) מלבד נצח.
|
שי
03/05/2019
|
ומאידך
אכן, לא כתוב שם על כל כוחות הנשמה. אך מאידך, מדובר שם בפירוש (לפני זה, וגם אחרי זה) רק על הנצח.
נראה לי שכתוב "רק על כוחות הפנימיים", כדי להגדיל את השאלה. הרי הכוחות הפנימיים הם חזקים יותר. ואיך אפשר שהם נכנעים כביכול להעלם הגלות, ואילו הנצח שחלש יותר, נשאר בתוקפו?
לכן הוא מזכיר כאן רק את הכוחות הפנימיים, ולא את שאר כוחות הנפש.
|