ירון
13/12/2018
|
עשר או אחד עשר?
שלום וברכה,
תניא פרק ו’ - "כך הנפש דסטרא אחרא מקליפות נוגה המלובשת בדם האדם כלולה מעשר כתרין דמסאבותא"
ומצד שני בלא מעט מאמרים כתוב "אחד עשר כתרין דמסאבותא" שהם כנגד י"א סממני הקטורת. כיצד מסתדרים הדברים?
|
שי שמעון כהן
13/12/2018
|
10-11
לירון היקר שלום וברכה:
עניין זה נתבאר במאמר ד"ה ’ויתן לך’ תשכ"ח (שיצא לאור כקונטרס ר"ח כסליו תש"נ - מלוקט ד’), סעיף ה’. נקודת הענין שנתבארה שם, שבקדושה, יש בכל ספירה חיות אלוקית, אך החיות מאוחדת עם הספירה, ואינה דבר בפני עצמה. לעומת זאת בקליפה, אם החיות תהיה מאוחדת עם הספירות, היא תיבלע בהם ותפסיק להיות חיות. לכן החיות נבדלת מהספירות ואינה מאוחדת עמהם, ולכן היא נמנית בפני עצמה.
בברכה
|
ירון
26/12/2018
|
חילוק בקליפה עצמה
שי שמעון היקר, שלום וברכה.
שאלתי הראשונה היתה לגבי החילוק (10 או 11) בקליפה עצמה, ולא בין הקדושה לקליפה.
איך יתכן שבקליפה עצמה כתוב פעם אחת 10 (תניא פרק ו) ופעם אחת 11, כפי שציינתי בשאלתי למעלה.
מקווה שעכשיו השאלה יותר מובנת.
|
ירון
06/01/2019
|
עדכון
האם מישהו מהמכובדים מצא תשובה לענין?
|
שי שמעון כהן
24/01/2019
|
התכבדו מכובדים
לפי מה שציינתי בתשובתי הקודמת, נראה שהתשובה היא פשוטה. בעצם, יש זהות בין הקדושה לקליפה, שהרי זה לעומת זה עשה האלוקים. לכן, כפי שבקדושה יש עשר, כך גם בקליפה. זהו הביאור, במקומות שבהם מבואר שיש עשר ספירות בקליפה.
יחד עם זאת, במקומות שבהם מדובר על 11 בקליפה, לוקחים בחשבון גם את החיות שבספירות. כי בקדושה חיות זו אינה נחשבת, ובקליפה יש מקום להחשיב אותה בפני עצמה.
לסיכום: ההבדל בין המקומות שציינת, הוא רק לגבי אופן החישוב. אבל כולם מודים שיש עשר ספירות בקליפה, ויש את החיות שמחיה אותם.
|