גיא יוסף ברגר
17/06/2018
|
לימוד פרד"ס ע"מ להבין חסידות
בס"ד בקונטרס ענינה של תורת החסידות מביא הרבי מה"מ שחסידות הינה יחידה של התורה ולכן היא פועלת בכלל חלקי התורה "וכן הוא גם בנוגע לתורת החסידות - בחינת "שבת שבתון" שבתורה - שפועלת היא בכל חלקי התורה." , הרבי מביא בשם הרבי הרש"ב כי העולם סוברים בטעות כי חסידות הינה ביאור על קבלה אבל באמת קבלה היא ביאור של חסידות. מאחר וכך האם נכון לומר שלימוד הפרד"ס שבתורה בו מחוייב כל אחד ואחד הוא בכדי להבין חסידות בעומק ובהרחבה גדולים יותר.
|
שי שמעון כהן
18/06/2018
|
דרגות
לגיא היקר שלום וברכה:
נהנתי לקרוא את שאלתך המעניינת, אך איני יודע מה ההכרח לה. הרי אדמו"ר הזקן פוסק בהלכות תלמוד תורה (פרק ב’ הלכה א’) שחובה על כל יהודי לדעת את כל התורה. ומדוע עלינו למצוא טעמים למצוות התורה? עלינו לעשות את מה שנצטווינו, בקבלת עול.
יחד עם זאת, כמובן שזו דרגה נעלית, כשאדם ’חי’ כל כך את ידיעת הבורא, עד שרצונו ללמוד את כל התורה כדי להבין את פנימיותה בעומק. אך קשה לי לומר שזוהי הסיבה שנצטווינו בלימוד התורה. וכי לפני התגלות פנימיות התורה, לא היינו מצווים בלימוד נגלה דתורה?!
|
אורח
21/06/2018
|
לימוד פרד"ס ע"מ להבין חסידות
שלום רב, בקונטרס ענינה של תורת החסידות הרבי מסביר את מהותה של החסידות ע’’י הסבר מהותו של המשיח ומאחר וענייננו לפעול את התגלותו מיד ממש הרי כל הבנה מעמיקה ונכונה יותר חיונית והכרחית. פשוט שמצוות לימוד התורה היתה לפני גילוי תורת החסידות כמו שהי’ה שו’’ע לפני שו’’ע אדמו’’ר הזקן. אבל לאחר שהתגלתה תורת החסידות ונכתב שו’’ע הרב עולם התורה ובכלל השתנה מהקצה אל הקצה ולכן מאחר והרבי אמר וכתב את הקונטרס בו הוא מסביר שהחסידות הינה היחידה של התורה ושהפרד’’ס הינו גילוי היחידה השאלה הינה הכרחית
|
שי שמעון כהן
22/06/2018
|
הנראה לעניות דעתי
לאורח היקר שלום וברכה:
אפשר להתייחס לשאלתך מצד ’נגלה’, ומצד פנימיות הענינים.
מצד נגלה, כדי לומר חידוש, ובפרט חידוש מפתיע, צריך שיהיה איזה הכרח לכך. אינני רואה מה ההכרח לומר זאת, ולכן כתבתי שקשה לי לקבל את מה שכתבת.
מצד פנימיות, כמובן שכל העולם נברא בשביל ביאת המשיח, שאז יהיה עסק כל העולם לדעת את ה’. ממילא מובן, שהגיוני וסביר לומר שגם לימוד הנגלה הוא הכנה לגאולה, וגם הכנה ללימוד תורתו של משיח, כפי שהתגלתה בתורת החסידות.
|