שי
27/12/2017
|
מעניני דיומא
מישהו שאל אותי, הרי בגאולה יהפכו הצומות לחגים. ובכן, האם החגים האלו יתחילו מהשקיעה (כמו כל שאר החגים שיש כיום), או רק מהבוקר (כיוון שהצום מתחיל מהבוקר)?
לא ידעתי מה לענות לו, ולכן החלטתי להעלות כאן את השאלה, בתקווה לקבלת תשובה מהירה....
|
מנחם הכהן
28/12/2017
|
יום טוב לכל דבר ועניין - החל מקידוש בליל התקדש חג.
לדעתי פשוט שלעתיד לבוא יחגגו כבר מליל החג, כמו שאר החגים שיש ביום, שהרי אפילו התענית בזמן הזה מתחילה כבר מבערב, אלא שנהגו היתר באכילה ושתיה לפי שאין רוב הציבור יכולים לעמוד בזה. ולכן מובא שאין לאכול בשר ולשתות יין בליל התענית בזמן הזה (ראה פסקי תשובות חלק ו עמוד קנב, על פי הטור ובית יוסף סימן תקנ). ואם כן פשוט שלעתיד לבוא כאשר יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה, יתחילו את החג כבר מבערב.
בברכה שכבר השנה זה יהיה אקטואלי לגמרי..
|
שי
29/12/2017
|
תפילה למשה
במאמר ’תפלה למשה תשכ"ט’, באמצע הקטע הראשון של סעיף ב’, מזכיר רבינו שיש שני פירושים ב’אחד עשר’, אך בפועל הוא מביא רק פירוש אחד (שזהו אור אין סוף, שלמעלה מהעשר). האין זה מוזר? להיכן נעלם ההסבר השני?
אוסיף, שאכן מצינו במקומות אחרים עוד הסבר באחד עשר (שזו דרגת י"א כתרין דמסאבותא). האם זה גם ההסבר כאן? אז מדוע זה לא כתוב?
בתודה מראש.
|
מנחם הכהן
31/12/2017
|
שני עניינים - אחד ועשר
לשי שי’.
לא ראיתי שהרבי אומר שיש שני פירושים ב’אחד עשר’ (על כל פנים לא היכן שציינת), אך מה שכן ראיתי בסעיף ב’ שציינת הוא, שהרבי מביא שיש שני "ענינים" באחד עשר. וכמובן שאין הכוונה לשני פירושים (גם אם ישנם שני פירושים), אלא שבאחד עשר ישנם שני עניינים, וכפי שמבאר מיד, שעניין א. הוא, גילוי אור אין סוף שלמעלה מהעשר, ועניין ב. הוא, שהאחד ’עשר’ חודר ונמשך בכל העשר ספירות, ועד גם בספירת המלכות, ואדרבה, עיקר ההמשכה היא בספירת המלכות.
אקווה שההסבר מובן, וגם אם לא, אל תהסס לשאול שוב.
בברכת הצלחה בכל העניינים, וגאולה תיכף ומיד ממש.
|
שי
31/12/2017
|
תודה רבה
יישר כח על התשובה המחכימה. עזרת לי מאוד. כמו כן, יישר כח גדול על כל הפעילות המבורכת.
|
מנחם הכהן
31/12/2017
|
בשמחה רבה!
|