ירון
02/10/2017
|
אגרת כ’
שלום וברכה וגמר חתימה טובה.
באגרת כ כתוב "דרגלי א"ק מסתיימים בתחתית העשיה" מצד שני ידוע שמלכות דעשיה נהיית עתיק לאצילות .
לא ברור היכן א"ק מסתיים... בעתיק דאצילות או בעשיה.
|
ד.ט.
02/10/2017
|
הסבר
לירון היקר, שלום וברכה:
באופן כללי מוסבר, שהדרגה הנמוכה בכל עולם, נעשית הדרגה הגבוהה ביותר בעולם שלמטה ממנה. ובפרטיות, מלכות דאצילות נעשית עתיק לבריאה, מלכות דבריאה נעשית עתיק ליצירה, וכן בשאר העולמות.
וכמו רב גאון שמלמד שיעור לילדים קטנים. השכל המצומצם ביותר של הרב, הוא דבר גאוני לגמרי עבור הילדים.
בנוגע לא"ק, זהו אור מקיף, שכולל את כל סדר ההשתלשלות, עד סוף עולם העשיה.
לגבי מה שכתבת, ש"ידוע שמלכות דעשיה נהיית עתיק לאצילות", נראה לי שיש כאן איזו טעות. אם ראית באיזה מקום ציטוט כזה, אנא ציין את המקור ונשתדל להשיבך
בברכת שנה טובה
|
ירון
03/10/2017
|
טעות הקלדה
מחילה, היתה לי טעות הקלדה כמובן, התכוונתי ש"שמלכות דא"ק נהיית עתיק לאצילות" כידוע וככתוב לדוגמא בליקוטי תורה - פרשה נצבים - נג ג, "ועד"ז ממש פי’ בע"ח (שמ"א ספ"ג) בענין אני ואין שבחינת אני נקרא מלכות דא"ק ובחינת אין נק’ כשנעשה כתר לאצילות"
ואם כך איך זה מסתדר עם הציטוט מאגרת כ’ שרגלי היושר של א"ק מסתיימים בתחתית העשיה?
|
ד.ט.
04/10/2017
|
עניין עמוק
זו כבר שאלה עמוקה מאוד, ואנסה להשיב עליה לפי קוצר דעתי:
כפי שהסברתי בתגובה הקודמת, הדרגה הנמוכה של העליון, הופכת לדרגה הגבוהה ביותר של התחתון. זהו ההסבר בכך שמלכות דא"ק נעשית עתיק לאצילות, כי מלכות ענינה להשפיע החוצה (מלכות פה), וההשפעה מא"ק היא יורדת לאצילות, והיא כביכול הדרגה הנעלית ביותר שבאצילות, והיא התענוג של אצילות (עתיק).
יחד עם זאת, א"ק הוא מחשבה הקדומה, דהיינו כביכול המחשבה שה’ חשב לברוא את העולמות. במחשבה זו, כלולים כל העולמות, עד לעולם העשיה.
לסיכום, בסדר הדרגות אצילות מקבלת מא"ק, אך א"ק הוא אור מקיף, שמגיע עד לעשיה.
חג שמח. אם משהו לא ברור, אל תהסס לשאול שוב.
|