ירון
03/07/2017
|
שורש האורות והכלים
שלום וברכה,
בדבר מלכות של השבוע (פרשת בלק) מובא מתורת רבותינו נשיאי חב"ד, הוד כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב:
"דשרשי האורות, שזהו ההשערה להאיר בבחינת מידה וגבול ושזהו (ההשערה) שרש בחינת ממכ"ע" - כלומר מובן ששורש האורות הוא בחי’ ההשערה , שתקנו אותי אם אני טועה אבל זה העשר ספירות הגנוזות. עד כאן שורש האורות.
כעת בענין שורש הכלים מובא: "שרשי הכלים שהן אותיות הרשימו שזהו ענין גליף גליפו" - כלומר שורש הכלים כידוע הוא הרשימו, הוא החקיקה (גליף גליפו)
אבל (וכאן מתחילה הקושיה שלי) , כמה שורות לפני 2 הקטעים הנ"ל כתוב ש"החקיקה הוא ענין ההשערה". יוצא מכאן ששורש האורות והכלים הוא אותו השורש, כי אם "החקיקה הוא ענין ההשערה" ואמרנו שההשערה הוא שורש האורות, אז איך שורש הכלים שזה הרשימו, הוא גם ענין החקיקה?! שוב - הרי החקיקה היא ההשערה וההשערה היא שורש האורות.
מה קורה פה, מה פספסתי? :)
|
המערכת
24/07/2017
|
חקיקה
אנסה לבאר זאת במילים פשוטות:
כשעלה ברצון ה’ לצמצם את כוחו הבלתי מוגבל, ולעשות איזו פעולה מוגבלת, זהו שורש האור הבלתי מוגבל. ברצון כביכול אין אותיות, כי זהו רצון מופשט. אך האמת היא שיש כאן אותיות, אלא שאינן מורגשות בגלל גודל האור. אותיות אלו הן שורש הכלים.
במילים אחרות, ההשערה היא החקיקה, אבל לא אותיות החקיקה.
כשה’ החליט להגביל את עצמו ולהאיר באופן מוגבל, זה כמו אדם שחוקק בסלע. הסלע עצמו גדול וכביכול בלתי מוגבל, והחקיקה מגבילה אותו. בחקיקה עצמה יש אותיות, כמו אדם שרוצה משהו ויש ברצון את האותיות שמכילות את תוכן הרצון. האותיות לא מורגשות, אך הן קיימות.
|