תמים
14/06/2017
|
עיקר מצוות מעשיות בארץ ישראל
בלקו"ת ריש פרשת שלח מובא שעיקר מצוות מעשיות הוא בארץ ישראל ולא הצלחתי להבין את טעם הדבר
|
מנחם
14/06/2017
|
את רוב המצוות אפשר לקיים דווקא בארץ
בפשטות נראה שהכוונה היא שאת כל המצוות התלויות בארץ, אפשר לקיים דווקא בארץ ישראל, וכמו כן כל המצוות הקשורות לבית המקדש ולעבודת הקרבנות. במילים אחרות, מבין 14 ספרי הרמב"ם, את כל המצוות המנויות בספר זרעים, עבודה וקרבנות, שהם 209 מצוות בסך הכל, יכולים להתקיים דווקא בארץ ישראל.
והטעם לכך הוא כפי שמבואר בלקוטי תורה שם, כי עיקר העניין של דירה בתחתונים היא דווקא בכך שעושים מארץ גשמית ארץ קדושה, על ידי קיום התורה והמצוות שם.
בברכה.
|
תמים
15/06/2017
|
הענין שכתבת הוא ברור ופשוט. הענין שלא הבנתי הוא שמשמע שם שעיקר כל (!) המצוות הוא בארץ ישראל דווקא. שלזה לא הבנתי ביאור מהמבואר בלקו"ת שם.
אך כן מצאתי ביאור לזה בלקו"ש חי"ג ע’ 41:
עפ"ז מובן , שהמשכת קדושה גלוי’ - היינו אלקות - בענין ודבר גשמי, הרי זה בדוגמת כניסת (הדבר והמעולה והאדם הפועל ל)א"י. ז. א. שקיום כל מצוה ומצוה הוא בדוגמת כניסה לא"י ", כי קיום המצות הוא כנ"ל, המשכת אלקות בענינים הגשמיים, שייעשו עי"ז דירה לו ית’.
השאלה היא אם זהו הביאור ג"כ בלקו"ת.
בתודה מראש
יחי המלך המשיח
|
שמעון
15/06/2017
|
ועוד...
לכך יש להוסיף גם את המצוות התלויות בסנהדרין, דהיינו כל עונשי התורה, עדות, מלכים, קידוש החודש, ועוד.
כל זה תלוי בארץ ישראל.
|
שמעון
15/06/2017
|
ובנוסף...
וראה גמאמרי אדמו"ר האמצעי ג’, עמוד תתקצ"א:
"כמו כל המצוות שבסדר זרעים וקדשים וטהרות הכל תלויים בארץ ישראל כמו כל דיני תרומות ומעשרות ופיאה וכלאים וכל דיניהם שבג׳ סדרים זרעים וכל המצוות דקרבנות שהוא כל סדר קדשים וכל דיני טומאה וטהרה שבמסכת טהרות (וגם הרבה מסדר מועד בפסחים וחגיגה וכה״ג בסדר נשים נזיר וסוטה ובסדר נזיקין סנהדרין כו׳)".
|