אורח
11/06/2017
|
דרישה וחקירה
שלום וברכה!
ראשית, יישר כח על האתר הנפלא, המאפשר לטעום וללמוד כל דבר ועניין בתורת החסידות, ואף מאפשר לכל אחד לשאול באופן נח ופשוט. ברוכים תהיו!!!
במאמר ד"ה ’לך אמר לבי’ עת"ר, מביא הרבי הרש"ב נ"ע, ש"אל תדרוש" פירושו "לידע מהות הדבר", ואילו "אל תחקור" פירושו "לידע גם מציאותו יתברך", וברצוני להבין, כיצד זה נכנס במילים "תדרוש" ו"תחקור"? אשמח גם למקורות העוסקים בבירור מושגים אלו, דרישה וחקירה, וההבדל ביניהם.
תודה רבה לכל המשיבים ולכל העוסקים בעבודת הקודש!
|
צפתי
11/06/2017
|
מן הקל אל הכבד
נראה לי לומר, שהדיוק הוא מסגנון הגמרא שם (חגיגה י"ג, א): "במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אל תחקור". מזה משמע, ש"אל תחקור" הוא דרגה גבוהה יותר מאשר "אל תדרוש". וזה מתאים להסבר אדמו"ר הרש"ב, ש"אל תדרוש" הוא שלא לחקור בפרטים, ואילו "אל תחקור" בא להוסיף, שלא לחקור כלל.
ועוד יש לומר, שזה מדויק גם בכך שבתחילה נאמר "במופלא" (דהיינו שהוא נעלה ואי אפשר להשיגו), ואחר כך נאמר "במכוסה" (דהיינו שהוא מכוסה לגמרי). גם מזה משמע, שהחלק השני בא לרבות ו’להגדיל’ את הכיסוי
|
אורח
13/06/2017
|
יישר כח.
ההסבר ממש נפלא! ישר כח גדול לכל חברי הפורום הנכבדים!!
|