מנחם כהן
07/03/2017
|
לכל נפש יש את ה’לבוש’ שלה
ללוי היקר, שלום וברכה!
אכן, מבואר בתניא פרק ד’ שישנם שלושה לבושים של הנפש האלוקית, ואילו בפרק ו מבואר שגם לנפש הבהמית ישנם שלושה לבושים. יחד עם זה, כפי שהינך כותב, ישנם גם שלושה לבושים ניטרליים, והשאלה היא רק איזו נפש מתלבשת בהם.
כלומר: המחשבה והדיבור והמעשה של האדם, הם אכן לבושים ’נייטרליים’ בעצם מהותם, וכפי שאנו רואים שניתן לחשוב, לדבר ולעשות דברים חיוביים, וכן חלילה להיפך. אבל בתורה מדובר מצד הנפשות הפועלות, שלנפש האלוקית אין שום ’לבוש’, כל זמן שלא משתמשים בשלושת הלבושים לענייני תורה ומצוות, כי זה הלבוש שלה, וכן להיפך, לנפש הבהמית אין שום ’לבוש’ כל זמן שלא משתמשים בשלושת הלבושים לעניני טומאה וקליפה.
ובמילים אחרות, המחשבה והדיבור והמעשה כשלעצמם הם כמו ’בגד’, אבל כל מחשבה היא ’בגד’ שונה, וכן כל דיבור או מעשה, ורק כאשר האדם חושב, מדבר או עושה עניינים של תורה ומצוות, הם יכולים להפוך ל’לבוש’ מתאים לנפש האלוקית שתתלבש בהם, וכן להיפך, הם יכולים להפוך ל’לבוש טמא’ עבור הנפש הבהמית שתתלבש בהם (חלילה). ובתניא מדגיש, שאין לנפש האלוקית שום לבוש אחר מלבד לבושי התורה והמצוות, וכן להיפך אצל הנפש הבהמית.
בברכת פורים שמח ומיסמך גאולה לגאולה האמיתית והשלימה בקרוב ממש!
|