אסי
29/01/2017
|
דרגת פרעה דקדושה
בדבר מלכות בא מבאר העניין דבית פרעה דקדושה.
כנגד איזה בחינה זה בסדר השתלשלות?
אחרי הצמצום או לפני? ושם גופא כנגד איזה בחי’?
|
מנחם כהן
31/01/2017
|
דירה לעצמות הבורא יתברך
לאסי היקר שי’.
שאלתך מעניינת מאוד, ולאחר עיון במקורות שהרבי מציין בשיחה, מובן שהכוונה במדרגת ’פרעה דקדושה’ היא למדרגת מלכות דאצילות כפי שהיא יורדת לבי"ע. וכמבואר בתורת חיים מקץ פרק ו (עז, ד ואילך. אליו מציין רבינו בשיחה בהערה 16), ש"בחינת פרעה דקדושה הוא בחינת המלכות שמתלבשת בבי"ע. . הוא בחינת התגלות הפנימיות דווקא, כי לשון פריעה לא שייך רק לגלות מתוך ההעלם והכיסוי שהיה בתחלה" עיי"ש בהרחבה.
אמנם, יש לציין שזו מדרגת ’פרעה דקדושה’ עצמה, והיינו שמשם הגילויים מתגלים בעולמות, אבל הכח לגילוי באופן של ’אתפריעו ואתגליין מיני’ כל נהורין’, בא דווקא מעצמותו ומהותו יתברך, כמפורש בדברי הרבי בסעיף ג בשיחה.
ולפי דברי הרבי בסעיף ג שם מובן, שב’פרעה דקדושה’ עצמו יש כמה וכמה מדרגות, ואילו ’בית פרעה’ (בקדושה) מורה על המדרגה שבה ’פרעה’ נמצא בכל התוקף, כאדם הנמצא בתוך ביתו ודירתו, שזהו הגילויים דעצמותו יתברך ממש, ולשם היה ירא משה לגשת, מכיון שכנשמה בגוף הוא לא יכל להכיל גילויים אלו. אם כן לסיכום, בית פרעה מורה על כל הגילויים הכי נעלים (שלמעלה מהצמצום ולמעלה מכל בחינה ומדרגה), הבאים מעצמות הבורא ממש.
בברכת הצלחה בלימוד התורה וגאולה מיד ממש.
|