מנחם
02/12/2016
|
תגובה לדן
לדן היקר!
שאלתך החשובה מקבלת התייחסות רחבה ומקיפה בתורתו של הרבי מליובאוויטש, במסגרת זו נתייחס רק לשיחה אחת מיני רבות העוסקת בזה, המופיעה בליקוטי שיחות כרך יד, שיחה ב לפרשת שופטים.
בשיחה זו מזכיר הרבי, שאף שאמרו חז"ל "משמתו נביאים האחרונים חגי זכריה ומלאכי, נסתלקה רוח הקודש מישראל", אין הכוונה שאי אפשר שיקום נביא בזמן הזה, כי מפורש בכמה מקומות בדברי חז"ל שהיה גם אחר כך השראת רוח הקודש, שגם זו מדרגה בנבואה, ואם כן מה שאמרו ש’נסתלקה רוח הקודש מישראל’, הכוונה היא שמאז לא הייתה הנבואה מצויה כמו קודם, אבל לא שבטלה לגמרי.
וכפי שמובא בתוספות בגיטין (דף פח, א ד"ה ודילמא, ועוד) שהיה ר’ עזרא הנביא מבעלי התוספות, וכן הראב"ד בהלכות לולב (פרק ה הלכה ה) מעיד שהופיעה רוח הקודש בבית מדרשו, ועוד.
ולפי זה מובן גם מה שהרמב"ם מזכיר כמה וכמה פרטים בהלכות נבואה, אודות מי שראוי להיות נביא וכו’, ואינו מזכיר אפילו ברמז שאי אפשר שתשרה בזמן הזה, ואדרבה, לאחר שהוא מונה את התנאים לנבואה הוא כותב ש"מיד רוח הקודש שורה עליו" ומזה מוכח שהנבואה תלויה רק במה שכותב שם הרמב"ם ולא בשום תנאי אחר.
יתירה מזו: באגרת תימן הרמב"ם כותב שבשנת ד’תתקע"ו ליצירה תחזור הנבואה לישראל, והוא אף מדבר שם אודות אדם אחד שהיה קרוב לזמנו, שניבא על כמה דברים וכולם נתקיימו, ומוסיף שזה "הוכיח לעיני כל שהוא נביא באין ספק", ואם כן ברור שגם בזמן הזה ישנה מציאות של נבואה, למי שהתקיימו בו התנאים שכותב הרמב"ם.
אם כן לסיכום: א. בימינו ישנה מציאות של נבואה. ב. רוח הקודש זו מדרגה בנבואה. וראה עוד בליקוטי שיחות כרך ב שיחה לפרשת בלק, ושיחת שבת פרשת שופטים תנש"א, שמאריך בזה, ואף כותב שיש לפרסם שזכינו שיש בדורנו זה נביא וכו’, עיי"ש.
חודש טוב ומבורך, והצלחה רבה ומופלגה!
|