מנחם
02/06/2016
|
שאלה בתניא פרק נ"א
למה כותב שח"ו לומר שהנפש הייתה מצוירת בציור גשמי ודמות הגוף מה הח"ו ? נכון שזה לא אמת אבל למה מוסיף בעל התניא את המילים "ח"ו"? זה כמו שנאמר שהמים לא רטובים ח"ו, מה ענין הח"ו?
|
שמעון
02/06/2016
|
חס ושלום
זוהי שאלה מענינת מאוד, ואנסה להשיב עליה לפי קוצר דעתי:
לכאורה, אכן מנין לנו, שעצם הנפש אינו מצוייר בציור גשמי? הרי אין הכוונה שהנפש גשמית (שזה לא יעלה על הדעת, כפשוט), אלא שיש בה חילוקים, והיא אינה אחדות פשוטה. אך מי אומר שאכן זה כך, ושעצם הנפש אינה מורכב מפרטים?
נראה לי לומר (בדרך אפשר), שהתשובה לזה רמוזה בלשונו הזהב של אדמו"ר הזקן – "חס ושלום". כי עצם הנשמה, מאוחדת לגמרי עם עצמות הבורא (וכלשון הידוע בכמה מקומות – "יחידה לייחדך"), והבורא עצמו הוא אחדות פשוטה כידוע. לכן מדגיש אדמו"ר הזקן שאין לומר שיש חלוקה לדרגות בעצם הנפש, כי היא מאוחדת לגמרי עם עצמות הבורא, שחס ושלום לומר שיש בו איזו חלוקה.
אם יש לאי מי מהקוראים עוד הסבר בזה, אשמח לשמוע.
|