צבי
02/03/2016
|
מס"נ בימי מרדכי
האם המסירות נפש שהייתה בעם ישראל בימי הפורים היא כתוצאה מזה שאתפשטותיה דמשה (מרדכי) שזן ופרנס את האמונה בדורו ... או שהמס"נ היא סיבה לגילוי האמונה בה’ מבחינה פנימיות...
|
לוי יצחק ניסים
03/03/2016
|
מה הכוונה?
אני מרשה לעצמי להניח, שאתה מתכוין למבואר במאמר "ואתה תצוה - תשמ"א". אם אכן צדקתי, מבואר שם שעבודת משה הייתה בעיקר שהוא המשיך דעת לאנשי דורו, ואילו עבודת מרדכי הייתה בגילוי כח המסירות נפש שבכל יהודי (סוף סעיף ז’ במוסגר).
בסעיף שלפני זה הסביר רבינו, שעיקר ענינו של רעיא מהימנא, לגלות את האמונה שמצד עצם הנשמה. והתוצאה מזה, היא שמשה החדיר את האמונה בדעת, ומרדכי גילה את כח המסירות נפש.
אם לא הבנתי נכון את כוונתך, אנא פרט יותר.
|