חיים
20/10/2015
|
רצוא ושוב
זכור לי שראיתי בעבר שכתוב שאצל מלאכים לא שייך רצוא ושוב ביחד, אלא אצל השרפים יש רק עניין של רצוא, ואצל האופנים יש רק עניין של שוב, ורק אצל היהודי שייך את החיבור של רצוא ושוב ביחד.
חיפשתי הרבה למצוא את זה ולא מצאתי אשמח מאוד את תמציאו לי מקור לדברים או לכה"פ לחלק מהדברים.
(זכור לי שזה היה בספרי הצ"צ בדרך מצוותיך או באור התורה, אבל לא בטוח).
תודה רבה
|
שמעון
21/10/2015
|
יחודיות האדם
לצערי, לא הצלחתי למצוא מקור לכל מה שכתבת.
מה שכן מצאתי (וזה ענין מפורסם, שמוזכר פעמים רבות בחסידות, אך איני יודע אם התכוונת אליו), שלכל בעלי החיים (וגם למלאכים) יש תכונה אחת (רחמים, אכזריות, אהבה, יראה וכדו’), ורק באדם יש התכללות.
ראה למשל בלקוטי תורה אמור (לז, עמוד ג’): "וכמו כן גם המלאכים, שנקראים גם כן על שם עופות, ועוף יעופף ועוף זה מיכאל יעופף זה גבריאל. הנה מיכאל הוא שר של מים חסד אהבה וגבריאל שר של אש בחינת גבורה יראה כו’, כל א’ במדה מיוחדת, ולכן אין מלאך אחד עושה שתי שליחות. אבל לא כן האדם הוא בטבעו מורכב מכמה מדות שונות דבר והיפוכו".
|