מנחם
15/04/2015
|
מצרים וגבולים גשמיים ורוחניים - בעבודת ספירת העומר.
בלקו"ת מאמר ד"ה וספרתם לכם דף לה תחילת ע"ג, אומר שע"י ההתבוננות בפסוד"ז יבוא בק"ש לבחי’ רצוא לצאת מהמצרים וגבולים הן בגשמיות והן ברוחניות, וממשיך שם במאמר שמי שלבו כלב האבן ואף שמתבונן לא יגיע לבחי’ ואהבת הנ"ל, אזי העצה לזה לעורר רחמים רבים על נפשו, ע"י פסוקי רחמנות וכו’, ומסביר את הרחמנות שבחייהם הנפש מלובש בגוף ונדמה לו העולם כדבר בפ"ע, אבל במיתתם הוא יראה שהיה מקח טעות ויתבייש שכל מחשבותיו ומגמותיו היו בהבלי העולם ובעסקיו כאילו הוא דבר בפ"ע,
ואיני מבין איך יגיע לרחמנות על הנפש במצרים וגבולים רוחניים ששם לא היה קשור לגשמיות העולם.
|
ש.ש.כ. הנהלת הפורום
19/04/2015
|
יציאה מכל המיצרים
למנחם שלום וברכה: למיטב הבנתי ההבדל בין מצרים רוחניים לגשמיים הוא, שמיצרים גשמיים היינו שיש הגבלות גשמיות, שמגבילות ומפריעות להתמסרות האדם לה’. לעומת זאת מצרים רוחניים, היינו שהאדם אכן עובד את ה’, אך עושה זאת באופן מדוד, ולא ’בכל מאודך’ ובהתמסרות מוחלטת.
כמובן, מצרים רוחניים עדיפים על פני מצרים גשמיים, אך גם מצרים רוחניים מעידים על כך שהאדם מייחס חשיבות יתר לגשמיות, ואינו משקיע את כל מהותו במילוי רצון ה’. כיום זו התנהגות טבעית לחלוטין, אך לאחר הפטירה יהיה זה בזיון גדול לאדם, באיזה הבלים הוא השקיע את עצמו.
|