יחיאל
19/01/2015
|
בירור של משה שלמה ויהושע
במאמר ד"ה וארא ה’תשכ"ו בס"ה מבאר ההבדל בין הבירור שע"י משה לבירור שע"י שלמה ובתחילה אומר שע"י משה הי’ ע"י נסיעת הארון ולא באופן טבעי כמו אצל יהושע,
ולכאורה יהושע מאן דכר שמיה, הרי מבאר ההבדל בין משה לשלמה.
|
ש.ש.כ. מערכת האתר
23/01/2015
|
הזכרת הבירור של יהושע
לפי עניות דעתי, הכוונה בקטע זה להסביר את מעלת הבירור שעל ידי משה, (וששלמה נעלה יותר ממנו, ובגאולה יהיה בירור נעלה עוד יותר):
הבירור שעל ידי יהושע, היה הנמוך ביותר. הוא נלחם עם אומות העולם שהיו בארץ ישראל באופן טבעי, כדי לדחותם ולגרשם. הבירור שעל ידי משה, היה ניסי באופן גלוי, ובכל פעולותיו הייתה ניכרת יד ה’ בצורה גלויה.
הבירור שעל ידי שלמה, היה נעלה עוד יותר (ולכן משה אמר ’קומה ה’ ויפוצו אויבך’, כי למרות הניסים, היו אויבים, ועם ישראל התמודד עמהם. לעומת זאת דוד (ש’הכין את הקרקע’ למלכות שלמה) אמר ’קומה ה’ למנוחתך’). שלמה לא נלחם עם אויבי ישראל, אלא עבד את עבודתו ב’מנוחה’, והאור שהפיץ גרם לניצוצות האלוקיים להתבטל ולשוב למקורם.
החידוש שיהיה בגאולה, שגם הניצוצות שטבעו לגמרי בקליפה וכלל לא ניכרת קדושתם, ישובו למקורם.
|
יחיאל
23/01/2015
|
מראה מקום
היכן עוד במאמרי חסידות מבואר הבירור שע"י יהושע, (ולפי ההסבר הוא מאמר המוסגר שממש לא מוזכר גם במאמר של י"ט כסלו באותה שנה שע"ז מבוסס ההסבר במאמר של וארא).
|
מ.כ הנהלת האתר
27/01/2015
|
הבירור שעל ידי יהושע
ראה למשל בשיחת ש"פ שלח תשנ"ב סעיף ד ואילך וסעיף ו ואילך בהרחבה אודות החילוק שבין הכיבוש והבירור בזמן משה ובזמן יהושע, ובלקוטי שיחות חלק ט עמ’ 9 ואילך. בברכה
|