מענדל
03/12/2014
|
שאלה במאמר ד"ה ’ואברהם זקן’ התשל"ח
במאמר הנ"ל מבואר השייכות של מצוות לימים כפשוטם, בהתחלת המאמר מבואר שהוא חלק מזיכוך המצוות מגשמיותם ואח"כ מבואר שהעניין הוא בנוגע לזיכוך העולם ע"י הזמן.
|
ש.ש.כ. מערכת האתר
07/12/2014
|
תיווך חלקי המאמר
לצערי לא זכיתי להבין את כוונת השאלה. אמנם מאות ד ועד לחצי האות ז מסביר הרבי שהקשר בין המצוות לימים הוא בכדי לזכך את המצוות בגשמיותן, אך בחצי השני של אות ז’ הוא שואל שלפי זה אין צורך בדווקא בקיום מצוות בכל יום. לכן הרבי מסביר באות ח’, שמטרת קיום המצוות בכל יום היא כדי לזכך את ה’זמן’, שהוא חלק חשוב מהגדרות העולם הגשמי.
|
מענדל
07/12/2014
|
ביאור השאלה
הכיוון במאמר משתנה באות ז כלומר שהשייכות בין מצוות לימים הוא לא קשור לזיכוכן של המצוות (הלבושים) אלא לזיכוך הימים (הזמן), ובשונה מרוב המאמרים שהכיוון הוא אחד ורק מתבאר בהרחבה, פה הוא משתנה לגמרי.
|
ש.ש.כ. מערכת האתר
11/12/2014
|
מסכים, אבל...
בענין זה אני מסכים אתך לגמרי, באמת התירוץ על השאלה בתחילת המאמר הוא שונה לגמרי. עם זאת, לדעתי אין זה ממש כיוון שונה, כי טוענים שבמאמרי חסידות השאלה היא רק כעין פתיח ומבוא לנושא שיבואר בהמשך (זה בולט במיוחד ב’המשכים’, שרוב המאמר ממשיך לבאר את מה שנתבאר במאמר שלפניו, והשאלה בהתחלה והתירוץ בסוף הם ’כבדרך אגב’).
ואכן ההסבר במאמר כולו, הוא הצורך בהזדככות. בתירוץ הראשון מדובר על זיכוך המצוות, ובתירוץ השני מדובר על זיכוך העולם. אך אין כאן מעבר לנושא שונה לחלוטין.
|