דוד
01/09/2014
|
המלך בשדה
כשאומרים המלך בשדה האם הכוונה שאז זה זמן שבו יש יהודי התעוררות תשובה או שאם יש ליהודי התעוררות תשובה אז תשובתו מתקבלת יותר?
|
אורי
07/09/2014
|
המלך בשדה
ב"ה
מבואר במאמרי חסידות שישנם שני העניינים בחודש אלול - מצד אחד, עצם מציאותו של המלך בשדה מעורר את האדם לבוא אליו ולחזור בתשובה.
וכמו כן כיון שהמלך נמצא בשדה הרי תשובתו מתקבלת יותר מכיון שבמצב כזה הרי הרי קל לגשת אל המלך לא כמו במצב הרגיל שהמלך נמצא בארמונו שאז כדי להגיע אליו צריך לעבור את כל השומרים וכו’.
עי’ ד"ה אני לדודי תשכ"ו המצ"ב
|
ש.ש.כ. מערכת האתר
08/09/2014
|
המשך
רציתי להוסיף, שבלקו"ש ח"ד בהוספות לחודש אלול, כותב ש’הארת יגמה"ר הוא הכנה שיהיו יכולים לעשות תשובה’. ובהערה 6 שם מסביר שזהו ההבדל בין חודש אלול לבין החגים, כי בחגים האדם מתעלה מעצמו, ועבודתו היא רק לקבל את האור. לעומת זאת באלול, העבודה היא מצד התחתון, והגילוי רק נותן את הכח לכך.
לפי זה, התשובה הנכונה היא כפי שכותב השואל בסוף דבריו. שאם יהיה ליהודי התעוררות תשובה, היא מתקבלת יותר.
גם במאמר שאליו ציין המשיב הראשון (אני לדודי התשכ"ו), נאמר בתחילה, (אות ב’) ’שהגילוי שבאלול הוא (בעיקר) רק נתינת כח (ולא שהגילוי מעורר את האדם), והעבודה עצמה באה מהאדם, אני לדודי.’
אמנם באות ו’ מוסיף רבינו ומחדש, שזה שהמלך נמצא עמנו בשדה, ומקבל את כולם בסבר פנים יפות, מעורר אצלנו את הרצון להקביל את פניו. רצון זה מוטבע בפנימיותנו מטבענו, והגילוי רק מעורר אותו, לכן הוא נקרא ’אני לדודי’. כי זהו רצון פנימי שלנו, שעד כה היה בהעלם. לפי זה צדקו דברי המשיב הנ"ל, שהיות המלך בשדה, מעורר בנו את רצוננו העצמי, להתקרב אל המלך ולשוב אליו.
|