אִָט אֳִִֵָט קומט משיח
קודם סליחה על העיכוב עד עתה, מפאת ההכנות המרובות לחג זמן חרותנו, ויה"ר שנצא לחרות שלימה ואמיתית, ומלכנו בראשנו, בבית המקדש השלישי תיכף ומיד ממש.
אחרי שיחה עם כמה וכמה משפיעים ובראשם הרב שמואל י. שליט"א, נראה כי ניתן לחלק את שאלתכם לכמה חלקים:
א) מה הפירוש "בירור הניצוצות"?
ב) אם עבודה זו נסתיימה - מדוע משיח עדיין לא בא?
ג) מהי ההוראה למעשה (תורה מלשון הוראה) מדבריו אלו של הרבי?
ובכן ננסה לענות על כל הנ"ל בקצרה:
א) כתוצאה מתהליך המכונה בתורת הסוד "שבירת הכלים" (אודותיו כתבנו באתר כמה וכמה פעמים - תוכל לקרוא על כך בהרחבה בתגית "שבירת הכלים") נפלו רפ"ח (=288) ניצוצות קדושה לעולמות בריאה יצירה ועשיה, והוטל עלינו - בני אדם (והיינו נשמות ישראל הקרויים ’אדם’) להעלותם חזרה. רוב הניצוצות ’נתבררו’ בגלות מצרים, ולאחריה נשארו עוד 86 (בגימטריא שם ’א-להים’) ניצוצות לתקן. הרבי הכריז, כי על ידי התורה והמצוות שקיימו בני ישראל ממתן תורה (ומיציאת מצרים) ועד ימינו - נתבררו ניצוצות אלו, ולא נשארו יותר בעולם מאותם רפ"ח ניצוצות. וכיוון שכן, העולם מצד עצמו - מוכן לגאולה.
ב) הרבי אכן טען עשרות (ואולי מאות פעמים) שלאור הנ"ל באמת אינו מובן כלל וכלל מדוע משיח עדיין לא בא, אך ברור, כי מזה שעוד לא בא, מובן שבירור הניצוצות אינו הכל, ועלינו מוטלת עבודה נוספת, שהיא (כפי שהרבי האריך בשיחות תשנ"א-תשנ"ב) להפנים את ענייני הגאולה, וזאת על ידי לימוד תורת החסידות בכלל, שהיא תורתו של משיח, שהרי לעתיד לבוא "יהיו ישראל חכמים גדולים, ויודעים דברים הסתומים, וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם" (רמב"ם בסיום היד החזקה), וכמו כן על ידי לימוד ענייני גאולה ומשיח בכל חלקי התורה, שעל ידי כל זה נעשית ההכנה לחיים של גאולה.
ג) וזוהי למעשה ההוראה עבורנו, שהכל מוכן לגאולה, וצריך רק לפקוח את העיניים, והיינו לימוד העניינים הנ"ל בשופי ולפרסמם לכל אחד ואחד.
ולהשלמת העניין ראה גם מה שנתבאר כאן בפורום זה ממש בביאור דברי הרבי שיש לפקוח את העיניים ולראות את השולחן הערוך שעליו כבר נמצא שור הבר והלויתן... קישור ישיר: http://www.chasidut.tv/nd2013/contents.asp?fid=180&av=10009
ויש להוסיף בזה עוד עניין עיקרי: כשהרבי הכריז את כל העניינים הללו והודיע שאנו נמצאים ב"די העכסטע צייט" כוונתו היתה בעיקר שנתחיל לחיות ולעבוד את ה’ באופן כזה שמשיח מגיע תיכף ומיד (אט אט קומט משיח) שממילא העבודה הרבה יותר קלה ובשמחה ובשטורעם מאין כמוהו ביודעינו שהנה הנה מגיע התכלית והגילויים הגדולים ביותר ועד לגילוי העצמות, ושאכן זה קורה ברגעים אלו ובבחינת "פתאום יבוא האדון אל היכלו".
ויהי רצון שהרבה לפני שמישהו יקרא את השורות הללו, יתבטלו כל השאלות והאיבעיות מעיקרן, שאכן יראו כל בשר יחדיו בשוב ה’ לציון וירושלים, ומלאה הארץ דעה את הוי’ תיכף ומיד ממש.
|