משה וויס
10/03/2014
|
אשה בלימוד החסידות
האם אשה חייבת בלימוד החסידות ובפרט אודות המבואר בשו"ע הרב הלכות ת"ת (פ"א סעי’ י"ד) ואף על פי שיש לה שכר צוו חכמים שלא ילמד אדם את בתו תורה מפני שרוב הנשים אין דעתן מכוונת להתלמד ומוציאות דברי תורה לדברי הבאי לפי עניות דעתן ואם מלמדה תורה שבעל פה הרי זה כאלו מלמדה תפלות מפני שעל ידי זה נכנס בה ערמומית.
ומכל מקום גם הנשים חייבות ללמוד הלכות הצריכות להן לידע אותן כמו דיני נדה וטבילה ומליחה ואיסור יחוד וכיוצא בהם וכל מצות עשה שאין הזמן גרמא וכל מצות לא תעשה של תורה ושל דברי סופרים שהן מוזהרות בהן כאנשים.
ואם כן מה?
וכמה?
|
שמואל אלבום
10/03/2014
|
חסידות - הלכות אהבה ויראה
הרבי גילה דעתו אין ספור פעמים, שהיות שהאישה מחוייבת במצוות אהבת ויראת ה’, הרי ברור שעליה לעסוק בתורת החסידות שעניינה התבוננות בגדלות הא-ל, שעל ידי זה מגיעים לאהבת ויראת ה’ כפסק הרמב"ם (הלכות תשובה פרק י הלכה ו) "אינו אוהב הקב"ה אלא בדעת שידעהו ועל פי הדעה תהיה האהבה אם מעט מעט ואם הרבה הרבה".
בקשר לכמות וכו’ - יש להתייעץ עם ה"עשה לך רב" של כאו"א, וכפי שגם כל אחד (גם האנשים) רצוי שיעשה זאת, וכידוע רצונו של אותו צדיק כ"ק רבינו נשיאינו בעניינים כגון אלו.
|
שמואל י
13/03/2014
|
נשים חייבות בכל שש המצוות התמידיות
הרבי מדגיש בכמה מכתבים שהנשים חייבות בשש המצוות התמידיות,וקיומם דורש ידיעה בכל אותם הענינים שהם תוכן תורת החסידות. עיין שערי הלכה ומנהג ח"ג עמ’ קפז קפח.
|
משה וויס
13/03/2014
|
עד כמה
שני התשובות הנ"ל מדברים בסגנון אחד שצריך ידיעה באמונה וידיעת ה’, אולם לא הובן עד כמה יש ללמדם בפרט שישנם הרבה עניינים שהם בפנימיות ובסוד התורה ובקל יכולים הם לשבש את העניין, כלומר מתי חוששים לדברי הבעל התניא בשו"ע הרב: "מפני שרוב הנשים אין דעתן מכוונת להתלמד ומוציאות דברי תורה לדברי הבאי לפי עניות דעתן".
|
שמואל י
17/03/2014
|
נשים בלימוד תושב"ע
עיין בזה בהרחבה בספר השיחות תש"נ ח"ב עמ’ 455
|