שמואל אלבום
13/02/2014
|
פעולת נשיא הדור
אעתיק לך את לשון הרבי בסיום מאמר
"באתי לגני" תשי"ד (המאמר השייך לשנה זו - תשע’’ד, כידוע, שכל 20 שנה
מסיימים את 20 האותיות של מאמר באתי לגני תש"י של הרבי הקודם, ומאמר זה עוסק באות
ד’ של אותו מאמר, שאות זו נלמדת גם השנה), וזה לשון הרבי:
ועד"ז בנוגע לאתפשטותא דמשה שבכל דרא
ודרא, שזהו ענינם של הרביים נשיאי הדורות, עד לכ"ק מו"ח אדמו"ר בעל
ההילולא, שעבודתו היתה עם כאו"א מישראל, אפילו עם אלה שהם במעמד ומצב של נפרדים
. . שנתרחקו ונעשו מושקעים בתאוות בתענוג ורתיחה, ואפילו אלה שנכרת חבל נשמתם ע"י
עבירות של כריתות ומיתות ב"ד – הרי זהו ענינו של רבי (דאָס איז דאָך דער ענין
פון אַ רבי’ן), שלהיותו ממוצע המחבר, כמ"ש אנכי עומד בין הוי’ וביניכם, ועוד למעלה
מזה, הרי הוא פועל גם אצלם, שבחי’ היחידה תוכל לבוא בגילוי ולפעול פעולתה, החל ממצב
של נסיון, להסביר לו שבענין זה מוכרח הוא לעמוד בנסיון, ואח"כ במשך הזמן לפעול
אצלו החיבור דחבל נשמתו גם בנוגע להנימים הפרטיים. ועאכו"כ שפועל על אלה שהם בבחי’
עמו כפי שהוא באופן של עילוי (כנ"ל ס"ה), שלא יבואו לידי מצב שהרוח שטות
תוכל לכסות על האמת כו’.
וענין זה השאיר לחבל נחלתו לדורו אחריו,
בנתנו להם את הזכות להמשיך בפעולותיו בדרך אשר הורנו ונלכה באורחותיו, לאחרי שסלל את
הדרך והראה כיצד צריכים לפעול בכהנ"ל, ובהצלחה מופלגה, למעלה מן הטבע – בטבע,
למלא את תכלית הכוונה של בריאת כל העולמות, לעשות לו ית’ דירה בתחתונים, וכל זה בחסד
וברחמים, ובהצלחה מופלגה, למטה מעשרה טפחים.
כלומר:
א) הרבי פועל על כל אחד ואחד, גם אלה הנמצאים
בדיוטא התחתונה ביותר, וק"ו על הנמצאים במעמד ומצב נעלה כל אחד לפי דרגתו;
ב) הרבי עוזר ומסייע במצב של ניסיון, ונותן
כוחות לעמוד בכל הנסיונות;
ג) הדרך הסלולה להגיע לזה היא על ידי שממשיכים
בפעולותיו של הרבי והולכים בדרכו (אם כי שהנשיא וראש בני ישראל משפיע בכל מצב, גם ל"פושעים
ומורדים בתלמידי חכמים" כמבואר בתניא פרק ב’, אך הוא "מבחינת אחוריים"
- "ופירוש אחוריים כאדם הנותן דבר לשונאו שלא ברצונו שמשליכו לו כלאחר כתפו כי
מחזיר פניו ממנו משנאתו אותו" - תניא פרק כ"ב).
אך צריך להבהיר, שלמרות הסיוע שמקבלים מהרבי
ונשיא הדור, בכל זאת הבחירה לא נתבטלה, ועדיין יש לנו הציווי "ובחרת בחיים".
|