מענדל
18/03/2018
|
במה שונה מדת התפארת מהתכללות חסד וגבורה
במה שונה מדת התפארת מהתכללות חסד שבגבורה וגבורה שבחסד, וגם אם תפארת היא מיזוג של חו"ג איך היא נמצאת בספיורת של עולם התוהו בהם אין התכללות
|
שי שמעון כהן
19/03/2018
|
תפארת
למענדל היקר שלום וברכה. נהנתי לקרוא את שאלתך המעניינת, ואנסה להשיב עליה לפי קוצר דעתי.
התכללות של חסד בגבורה, היא בעצם גבורה, אלא שכלול בה חסד. כמו למשל, אסתר שרצתה (במידת הגבורה) לתקוף את המן, ולכן הזמינה אותו למשתה (שבגלוי זה חסד). וכן להיפך, אב שרוצה בטובת בנו (מצד החסד), ולכן הוא מעניש אותו (שזו גבורה). התכללות כזו, אינה קיימת בעולם התהו, כי שם כל מידה מודגשת מאוד, חסד זה רק חסד, וגבורה זה רק גבורה. וכפי שרואים אצל ילדים, שכשהם כועסים זה רק גבורה, וכשהם שמחים זה רק חסד. אין חיבור.
לעומת זאת, תפארת היא בין חסד לגבורה, ולכן היא נקראת גם רחמים. והרי גם אצל ילד ניתן לראות, שהוא חושב שלא מגיע למישהו, אך מצד רחמים הוא נותן לו. זו מידה בפני עצמה, ולכן היא קיימת גם בעולם התוהו.
|