הרב מנחם הכהן
17/02/2018
|
נפלאות הגאולה השלימה, ביחס לנפלאות יציאת מצרים
לבני שי’
בכללות, שני ה’המשכים’ שהזכרת הם שני ההמשכים הידועים יותר של הרבי הרש"ב, שבהם התבארו בהרחבה יסודות רבים ועיקריים בתורת החסידות (ראה הקדמה לקונטרס ’חנוך לנער’ תש"ג), מובן שרבים הם ואי אפשר לפורטם, והמעוניין לדעת את כל העניינים שנתבארו שם, ילמד את שני ההמשכים האלו היטב, או לפחות יסתכל במפתח העניינים, וימצא מרגוע לנפשו.
וכפי שהרבי התבטא, ש"המשכי החסידות הידועים של הרבי הרש"ב – המשך תרס"ו והמשך תער"ב, מבארים את היסודות ועיקרי תורת החסידות באריכות הסברה והבנה והשגה (של חב"ד), ובאופן של "דברים המתבררים כו’", שיכולים להסיק מהם מסקנות בסוגיות בחסידות [ובפרט על פי הקיצורים שישנם בסוף כל פרק מ(חלק גדול מ)המשך תער"ב, שקיצור מביא את המסקנא של תוכן הביאור בפרק], עד – בלימוד המביא לידי מעשה בעבודת ה’ בפועל".
יחד עם זה, ב’המשך תער"ב’ מתבארים עניינים עמוקים יותר מ’המשך תרס"ו’ המכיל 61 מאמרים, וכפי שהרבי הריי"צ מציין (לקוטי דיבורים כרך ב, עמוד רצה), שמאמרי החסידות שנאמרו עד שנת תער"ב, הכשירו את הקרקע להסברים העמוקים של המשך תער"ב שהינו ההמשך הארוך ביותר של תורת החסידות המכיל 144 מאמרים, ועימו החלה "תקופה חדשה בהתרחבות החסידות".
הרבי שליט"א התייחס גם כן ל’יחס שבין מאמרי תער"ב להמשך תרס"ו", ואומר (תרגום חופשי משיחת כ’ כסלו תשל"ז) ש"בהמשך זה (תער"ב) ישנם "גדולות ונפלאות" לגבי שאר ההמשכים, אפילו בערך לה"נפלאות" שבהמשך תרס"ו, נס ופלא בערך וביחס לפלא גופא, על דרך המבואר בפירוש הכתוב: "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", שלעתיד לבוא יהיו "נפלאות" אפילו בערך לה"נפלאות" כימי צאתך מארץ מצרים".
בברכת שבוע טוב וחודש טוב, ומיסמך גאולה לגאולה – גאולת פורים לגאולה האמיתית והשלימה, בקרוב ממש.
|