משה
27/02/2014
|
נשיא בזמן קדום
במקורות החסידיים מוסבר שנשיא הדור הוא האמצעי להמשיך חיות לכל אנשי הדור, הקשר לקב"ה של אנשי הדור עובר דרכו.
לכאורה צריך להיות שגם בתקופות קדומות היה "נשיא", מי היה הנשיא באותם תקופות? האם בזמן שהיו מלכים היו הם הנשיאים? והרי היו מהם שעשו את הרע בעיני ה’?
האם גם אז ראו בנשיא כמי שמקשר לאלוקות?
והאם בזמן הריש גלותא היה הוא הנשיא או מי שהיה אז ראש הישיבה?
|
שמואל י
03/03/2014
|
נשיא ’רשמי’ ונשיא אמיתי
נשיא רשמי כריש גלותא וכו’ - אין ענינו לנשיא הדור ברוחניות.
נשיא הדור הוא המרומם מכל הדור - צדיק יסוד עולם, ובמשך הדורות תמיד היה נשיא הדור, אך לא תמיד הכירו בזה וע"ד כל העולם ניזון בשביל חנינא בני וכו’, למרות שמן הסתם אנשי הדור לא הרגישו שכל ההשפעה מגיעה רק בזכות רבי חנינא.
בדורות האחרונים שהתקרבו ממש לגאולה האמיתית והשלמה וחידושו של אדמוה"ז הוא טעימה מתורתו של משיח, והיה מבית דוד, אזי ממילא שב לתודעה הציבורית ענין נשיא הדור כהכנה למלכות מלך המשיח תיכף ומיד ממש.
הצלחה רבה וכט"ס
|
מערכת האתר
23/03/2014
|
השפעת הנשיא
להלן מכתב שכתב לנו המשפיע ר’ דוד שי’ אופן מביתר עילית בנושא זה:
יש מכתב של הרבי מג’ תמוז תש"י ששם מוסבר שבדורות עד הבעש"ט
היה השפעות נחלקות לכמה נשיאים מהם השפיעו ברוחניות מהם בגשמיות מהם במקיפים וחלק באורות
פנימיים עד"ז בנגלה וחלק מהם בנסתר ומאז הבעש"ט התרכז הכל בנשיא הדור אחד
שממנו עובר כל ההשפעות מקיף ופנימי וכו’.
וי"ל שזה ענין יותר נעלה כי כאשר זה מחולק שכל אחד משפיע ענין מיוחד
זה הוכחה שזה ענין פרטי בלבד וחסר כל השרש שזה א"ס אבל מכיון שמתקרבים לביאת משיח
שיתגלה עצם הא"ס לכן מי שממשיך א"ס בדרך ממילא נמשך כל ההשפעות ואז כל ההשפעות
הפרטיות חדורות בא"ס שזה נעלה הרבה יותר מאשר ההשפעות כפי שהם באופן פרטי שזה
גבולי בלבד וכמה שזה יותר א"ס בגילוי אז יש בדרך ממילא יותר פרטים מחולקים כי
א"ס יכול לכלול כולם אע"פ שזה סוגי השפעות שונים ועד שהם הפכיים, ורק א"ס יכול לחבר אותם, ויש להאריך בכ"ז,
ותן לחכם ויחכם עוד.
ועיין בספר המאמרים תש"י בקונטרס של ג’ תמוז דרך אגב זה ביאור על
מה שאומרים שהרבי הוא הכל והרי יש עוד צדיקי פולין וכו’ ולמה משיח יהיה אחד וכולם בטלים ולמה אי אפשר
לתת לכל אחד איזה בחינה ויהיה הרבה משיחים בעם ישראל ולכולם יהיה במה ולמה צריך משיח
אחד וכמ"ש בנביא יחזקאל "הנני לוקח את עץ יוסף ועץ יהודה ועשיתים לעץ אחד
. . ומלך אחד יהיה לכולם".
אלא הביאור הוא כי משיח ורבותינו נשיאנו המשיכו א"ס ולכן זה גם שייך
לכלל ישראל כולם ולא רק לחלק כמו ר’ מענדל מהורודוק שדיברנו לעיל בנוגע לאושפיזין וא"ס
זה אחד לא שייך שיהיה שני א"ס כי אז זה לא א"ס ולכן כשממשיכים א"ס אזי
גם הפרטים הם באופן אחר לגמרי ואם יהיה הרבה צדיקים מחולקים וכל אחד ימשיך ענין אחר
זה לא יהיה א"ס ולכן משיח יהיה אחד ומיוחד דוקא והוא ימשיך כל הפרטים באופן של
א"ס יחיד ומיוחד.
כי היות ומתקרבים לביאת משיח שיהיה א"ס בגילוי והוא יאחד הכל והכל
צריך רק לעבור דרך א"ס ולכן הם יהיו תחת משיח כמו שאנחנו יש לנו הרבה רבנים ומשפיעים
וכו’ וכולם בטלים וממשיכים ומגלים לעולם את רצון וכונת הרבי והכל יעבור דרך משיח אחד
וזה יהיה תכלית השלימות משא"כ פעם היו רק פרטים ולכן זה נחלק להרבה צדיקים ובאמת
שבפנימיות גם פעם כולם הודו שאדמוה"ז לקח את הפנימיות רק זה לא היה כ"כ בגילוי
כמו היום.
ויה"ר שזה יהיה בגלוי בקרוב ממש שכולם יראו שהרבי הוא המשיח שיאחד
את כולם כי הוא ממשיך את הא"ס האמיתי ותיכף ומיד ממש.
|